اولین گزارش کلانژیوکارسینوم بز در ایران

Authors

  • دکتر احمدرضا موثقی
  • دکتر محمدرضا اصلانی
Abstract:

در کالبدگشایی یک رأس بز ماده پنج ساله از نژاد بومی، یک توده توموری در کبد مشاهده گردید. از نظر ظاهری این توده بزرگ و منفرد با اندازه تقریبی 11 سانتی متر ،رنگ پریده با مرکز فرورفته و لبه های نامنظم بود. بررسی هیستوپاتولوژیک ، مجاری و ساختمانهای غده مانند را همراه با استرومای همبندی فراوان آشکار ساخت. وجود سلولهای تولید کننده موسین و ترشحات داخل سینوزوئیدی نشان داد که منشأ این تومور از مجاری صفراوی می باشد.

Upgrade to premium to download articles

Sign up to access the full text

Already have an account?login

similar resources

اولین گزارش فیبریلاسیون دهلیزی اسب در ایران

یک راCس اسب تروبرد با نشانه‌های بالینی بی‌اشتهایی، از دست دادن وزن، کارایی ضعیف و عفونت کیسه اسکروتال متعاقب اخته‌کردن مراجعه و مورد معاینه بالینی قرار گرفت. به علت نامنظمی ریتم قلب، ECG ‌ثبت شد و با توجه به نشانه‌های الکتروکاردیوگرافی فیربراسیون دهلیزی تشخیص داده شد. به نظر می‌رسد این نخستین گزارش فیربراسیون دهلیزی در اسب در ایران است.مجله‌ تحقیقات دامپزشکی،1386، دوره 62، شماره 2،55‌-53.

full text

اولین گزارش گونه polygonum glabrum در ایران

گونه Polygonum glabrum که از شمال شرق و برخی از مناطق دیگر ایران جمع‌آوری شده، برای اولین بار از ایران گزارش می‌شود. این گونه در رویشگاههای مرطوب و حاشیه مزارع دیده شده است.

full text

گزارش اولین مورد lp در ایران

این مقاله فاقد چکیده می​باشد.

full text

اولین گزارش جداسازی پاروویروس سگ در ایران

هدف:جداسازی و تایید تشخیص یک مورد عفونت ویروسی در سگ با پاروویروس. طرح: مطالعه موردی. تاریخچه: سگ نر 7 ماهه ای از نژاد مخلوط با علایم استفراغ، اسهال و بی اشتهایی به درمانگاه دامهای کوچک دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارجاع داده شد. در معاینه بالینی دهیدراتاسیون شدید، حضور خون در مدفوع و در شمارش سلولهای خونی کاهش شدید تعداد WBC ( I ? / 500 ) جلب توجه نمود. نمونه مدفوع در آزمون تشخیص پادگنی ای...

full text

My Resources

Save resource for easier access later

Save to my library Already added to my library

{@ msg_add @}


Journal title

volume 55  issue 3

pages  -

publication date 2000-10-22

By following a journal you will be notified via email when a new issue of this journal is published.

Hosted on Doprax cloud platform doprax.com

copyright © 2015-2023